Gårdagens ridpass.

Igår så red jag lektion för Annelie min ridlärare/tränare, fick rida Tjacko istället för Mio då Tjacko varit lite sjuk och hon har precis kommit igång nu från att ha stått still och då kan hon vara lite busig, och då var det bättre att jag fick ta henne och dem små barnen ta Mio så att det inte skulle hända någon "olycka". Det gick iallafall jättebra i slutet av lektionen speciellt i traven. Men börjar om från början. Började med att skritta fram sen efterhand så skulle jag göra nån slags övning som man gör för att få med sig framdelen också. Asså de är svårt att förklara med när det gick bra i skritten så skulle jag göra samma övning i traven. Sen så skulle jag jobba lite stälning + formen på stora mittvolten, de var lite klurigt ibörjan men efterhand så hittade jag knapparna och då gick hon faktiskt riktigt fint om jag får säga de själv. Efterhand så skulle jag galoppera gallopperade bara på spåret och försökte få henne fin i galoppen också de var lite klurigt men lite då och då så hittade jag henne även i galoppen. Tror att jag bara skulle galoppera på fyrkant spåret då hon varit lite sjuk ju men jaja strunt samma ;) haha :P Ja sen efterhand så skrittade jag av henne osv osv...

Ja så såg mitt ridpass ut hoppas ni fattade på en ungifärr iallafall.



Bild sen i typ höstas, tror jag har förbättras! min storasyster ska följa med och fota när jag hoppar på fredag så då får vi ju se om jag har blivit sämmre eller om jag blivit bättre! :)

Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0